dinsdag 15 april 2008

Het mooie sidux

Nu dit weekend eindelijk sidux 2008-01 is uitgebracht heb ik het direct eens nader bekeken. Meer informatie over sidux vind je ook in (mijn) wikipedia-artikel erover.

Het meest opvallende aan de nieuwe sidux is haar schoonheid, ik bedoel, bekijk deze schermafdrukken eens:

Natuurlijk is een mooie smoel niet het enige goede aan sidux. Verder biedt ze een uitstekende hardware-ondersteuning (dankzij een gemodificeerde kernel), en is de software altijd zeer actueel. Bovendien werkt sidux ook zeer snel en stabiel. Omdat sidux gebaseerd is op Debian (zie weer mijn wikipedia-artikel hierboven) is de interne werking van voor Debian of Ubuntu-gebruikers makkelijk te dooorgronden.

Kortom: een goede uitdager voor Kubuntu of Pardus, die nu bij mij aanwezig zijn. Ik denk dat ik hiermee misschien wel Kubuntu zou kunnen vervangen.

Geen opmerkingen: